Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2007 09:37 - Каменоделецът
Автор: leif Категория: Други   
Прочетен: 2152 Коментари: 5 Гласове:
0



            Имало на времето един каменоделец,който бил недоволен от себе си и социалното си положение.
Един ден,като минавал край къщата на богат търговец,погледнал през отворената врата и видял вътре множество важни посетители и прекрасни вещи.
-Колко могъщ е този търговец !-рекъл си каменоделецът.
Той завидял на търговеца и пожелал да бъде като него.Тогава вече нямало да има нужда да живее като прост каменоделец.
За най-голяма негова изненада той изведнъж заел мястото на търговеца,радваики се на повече богатство и власт,отколкото някога бил мечтал,спечелвайки си обаче и зависта на всички по-малко заможни от него. Скоро край дома му минал висш сановник,носели го в специален стол,придружавала го свита прислужници и го ескортирали войници,който биели гонгове.Всички,без значение колко били богати,се кланяли ниско пред тази процесия.

-Колко е могъщ този сановник !-рекъл си той.-Иска ми се и аз да бях висш сановник ! И тоз час станал висш сановник,когото носели навсякъде в изящно избродирания му стол,вдъхващ омраза и боязън у всички,които трябвало да му се кланят,докато минава. Един горещ летен ден висшият сановник се почувствал се почувствал много неприятно сред лепкавата жега на затворения си стол.Вдигнал глава към слънцето.То греело високо на небето,без да обръща никакво внимание на неговото присъствие.
-Колко е могъщо слънцето !-рекъл си той.-Иска ми се и аз да бях слънце!
 И тоз час станал слънце,което греело яростно върху всички и жарело нивите,а селяните и другите труженици го проклинали от сърце.Но ето ,че един голям черен облак застанал пред него,така че светлината му не можела повече да огрява всичко долу на земята.
 -Колко е могъщ този буреносен облак !-рекъл си той.-Иска ми се да съм облак !
И тоз час станал облак,който се излял върху нивите и селата и всички крещели гневно насреща му.Скоро обаче установил ,че нещо по-силно го избутва и разбрал,че това е вятърът.
-Колко е могъщ вятърът!-рекъл си той.-Иска ми се да съм вятър !
И тоз час станал вятърът,който отвявал керемидите от покривите,изкоренявал дървета и бил ненавиждан от всички долу на земята.Не след дълго обаче се натъкнал на нещо,което не желаело да се помръдне,независимо колко силно духал насреща му-огромна,висока канара.
- Колко е могъща тази канара !-рекъл си той.-Иска ми се да съм канара!
И тозчас станал канара,по-силна от всичко на тази земя.Но както си стоял,чул звук от клин,забиван с помощта на чук в здравата основа на скалата и почувствал как се променя.
- Какво би могло да бъде по-силно от мен,канарата?-запитал се той.

 Погледнал надолу и там,в ниското,съзрял един каменоделец...

                                                                    
                                                                                 Бенджамин Хоф



Тагове:   Каменоделецът,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zvezdopad - хубава притча :)
21.05.2007 12:04
Свободата не е за прости хора! Да си свободен означава сам да си налагаш ограничения!

и повече далновидност ;)
цитирай
2. lilidalili - :)
21.05.2007 12:06
Да,leif,много хубава приказка!:) Чела съм я във вариант на П.Коелю - казва, че я е чул някъде в Япония.
Понякога е нужно да преминем през различни състояния, за да разберем, че силата ни е в това, което всъщност сме.

Поздрави и прекрасен ден ти желая!:)
цитирай
3. ganapati - Мдааа..
21.05.2007 13:23
Притчата е дзен доколкото знам. Много е поучителна.
цитирай
4. dana55 - Привет!
22.05.2007 22:51
Благодаря ти ,Лайф, направо сразяващо.
През последните дни нямам достатъчно време за релакс и сега те чета с удоволствие..
цитирай
5. kombakova - комбакова
18.09.2007 20:58
Днес прочетох на децата част от твоите притчи,радвам се че те също като мен са впечатлени.Много ги харесаха!Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leif
Категория: Други
Прочетен: 809562
Постинги: 95
Коментари: 1603
Гласове: 22255
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930