Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2007 07:49 - ДОКОСВАНЕ
Автор: leif Категория: Други   
Прочетен: 5375 Коментари: 19 Гласове:
0



Докосване

Тя ми е дъщеря и се носи в шеметния вихър на шестнадесетата си година. Скоро след едно боледуване тя научи, че най-добрата й приятелка скоро ще се мести. Училището не й вървеше толкова добре, колкото тя, а и ние с майка й се бяхме надявали. Докато се гушеше в леглото, и търсеше успокоение под купчината одеала, цялото й същество излъчваше тъга. Исках да протегна ръка към нея и да изтръгна тъгата, която беше пуснала корен в младата й душа. И все пак, въпреки че съзнавах безкрайната си обич към нея и желанието си да я утеша, разбирах, че трябва да подходя внимателно.

Като семеен терапевт аз много добре знаех колко деликатно е изразяването на близост между бащи и дъщери, най-вече от изповедите на пациенти, чийто живот бе съсипан заради сексуални волности. Давах си ясна сметка колко лесно грижите и близостта могат да добият сексуална окраска, особено при мъже, за които емоционалното поле е непозната територия и които бъркат всеки жест на привързаност със сексуална покана. Колко по-лесно бе да я държа и утешавам, когато беше на две-три години или дори на седем. Но сега нейното тяло, нашето общество и моята мъжественост сякаш бяха организирали заговор срещу мен, за да не мога да успокоя дъщеря си. Какъв начин трябваше да измисля, за да я утеша, без да прехвърля задължителните граници между баща и подрастваща дъщеря? Предложих да и разтрия гърба. Тя прие.

Внимателно масажирах клъощавия и гръб и щръкналите плеижи, като се извинявах за скорошното си отсъствие. Обясних, че току-що съм се върнал от международните състезания по разтриване на гръб, където се бях класирал на четвърто място. Уверих я, че е трудно да бъде победен като масажист един загрижен родител, особено ако този загрижен баща е масажист на гърбове от световна величина. Разказах й подробно за състезанието и за другите претенденти, докато ръцете и пръстите ми се опитваха да разхлабят схванатите мускули и да освободят напрежението, изпълващо младия й живот.

Разказах й за един много възрастен, съсухрен азиатец, който се бе класирал трети. След като цял живот бе изучавал акупунктура и акупресура, той умееше да съсредоточи цялата си енергия върху пръстите си, превръщайки масажирането на гръб в изкуство.

— Той ровеше и масажираше с точността на фокусник — обяснявах аз, като се опитвах да покажа на дъщеря ми какво бях научил от стария човек. Тя изохка, въпреки че не бях напълно сигурен дали в отговор на думите, или на докосването ми. След това й разказах за жената, която се бе класирала на второ място. Тя беше от Турция и от дете се беше занимавала с ориенталски танци, така че можеше да накара мускулите да се движат и извиват с гъвкавостта на течност. Когато масажираше гръб, пръстите й събуждаха в уморените мускули и отпуснатите тела потребността да вибрират, да потрепват и танцуват. Тя оставяше пръстите си да се движат, а мускулите ги следваха — поясних аз, като направих демонстрация.

— Това е странно — дочуха се тихи думи откъм главата й, заровена във възглавницата. Чудех се дали бяха предизвикани от ражаза ми или от докосването?

Потънахме отново в мълчание, аз продължих да разтривам гърба на дъщеря ми, а след малко тя се обади:

— Е, и кой спечели първото място?

— Няма да повярваш! — отвърнах аз. — Едно детенце!

И аз й обясних как нежните, доверчиви докосвания на едно дете, което изследва света на кожата, на миризмите и вкуса, не може да се сравни с никое друго докосване. От нежни по-нежни. Непредсказуеми, внимателни, търсещи. Мънички ръчички, който казват повече, отколкото думите биха могли да изразят. За близостта. За доверието. За чистата любов. И тогава аз внимателно и нежно я докоснах, така както бях научил от детето. Припомних си ясно нейното детство — как я държа, как я люлея, как я наблюдавам да търси нещо пипнеижом и да расте в своя свят. Осъзнах, че всъщност тя ме бе научила какво представлява детското докосване.

След още известно време, през което нежно и мълчаливо масажирах гърба й, аз й доверих, че съм доволен, задето съм научил толкова много от световните специалисти по масажиране на гръб. Обясних как съм се старал да стана още по-добър масажист на гръб, заради една шестнадесетгодииша дъщеря, която така болезнено се опитва да прекрачи в света на възрастните. Отправих тиха молитва на благодарност, че такъв живот е бил оставен в моите ръце и че съм благословен с чудото да докосна макар и част от него.

 

Виктор Нелсън



Тагове:   докосване,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. furiika - 4udesno e!
03.07.2007 09:37
pozdravleniq! :)))

se6tam se za moqta 16 godi6na dy6terq i kak tq kato malka s detskite si pryst4eta ni masajira6e vsi4ki v ky6ti i kolko seriozno gleda6e na tazi si deinost...Ima6e silno boipole i masajite i ni deistvaha neveroqtno!
цитирай
2. majkata - Докторе,
03.07.2007 10:27
материалът ти е право в целта!
цитирай
3. magrathea - :)))
03.07.2007 11:00
Браво, leif! :)
цитирай
4. nese - Страхотен разказ!
03.07.2007 13:35
Самият той докосва дълбоко в душата!
Поздрави, leif!
цитирай
5. leif - мерси:)
03.07.2007 15:49
мисля че е и доста поучителен -затова го пуснах
цитирай
6. esen - Много е поучителен!!!
03.07.2007 16:30
Дано повече хора го възприемат от тази му страна!
Много е увлекателно и се чете на един дъх!
Поздрави за страхотния постинг!:)
цитирай
7. majkata - leif
03.07.2007 17:22
ти си врачка! Гоги също умее да масажира!
цитирай
8. leif - кофти думичка:)))
03.07.2007 17:25
ся ша ма атакува пак богоизбрания:)Виж какво мисля за врачките в постинга за магиите.
цитирай
9. majkata - не съм искала да те обидя:)
03.07.2007 18:17
И съвсем не съм имала пред вид този подтекст на думата, който ти влагаш! Ако повоче ще ти хареса вещер- тогава си вещер! :))
цитирай
10. magrathea - !
03.07.2007 18:20
Има огромна разлика между вещица и врачка.
цитирай
11. leif - :))))))))
03.07.2007 18:22
:))))))))
цитирай
12. silviang - Най
03.07.2007 20:04
трудно е да масажираш душата на детето ти!
цитирай
13. leif - silviang -поздрави-точно на място казано
03.07.2007 20:07
особено в юношеската възраст,а тогава те имат най-голяма нужда -трябва да се намери подходящия подход:)))
цитирай
14. melpomena - Мога да кажа просто едно браво, з...
04.07.2007 20:00
Мога да кажа просто едно браво, заради което съжалявам за безсмисления коментар
цитирай
15. leif - melpomena-благодаря
04.07.2007 20:45
За мен има смисъл
цитирай
16. viki02 - Бях изумена, колко си проницателен и идеален..
05.07.2007 11:50
... и накрая ВИКТОР НЕЛСЪН.
Е, нищо, явно споделяш написаното, "много ми хареса" е меко казано.
цитирай
17. diamant1965 - Страхотен разказ!
06.07.2007 21:20
Направо е невероятно като си помислиш колко много имаме да учим за общуването м/у хората въобще!Поздравления!
цитирай
18. oceanangel - Поздравления
08.07.2007 20:51
Поздравява те едно 17 годишо момиче! :)
цитирай
19. danyvassileva - Искам да го запомня.
10.07.2007 20:23
Искам да го запомня.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leif
Категория: Други
Прочетен: 809309
Постинги: 95
Коментари: 1603
Гласове: 22255
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930